Знайдено небезпечний грибок, який змінює форму, щоб дістатися до мозку людини
16 сен, 2022 0 КОМЕНТАРІЇВ 610 Переглядів

Знайдено небезпечний грибок, який змінює форму, щоб дістатися до мозку людини

Вчені давно досліджують вид дріжджоподібних грибів криптококів (Cryptococcus neoformans) і виявили щось дивне — потрапивши в організм носія, він здатний видозмінюватися, щоб збільшити ймовірність зараження, пише Science Alert.

Відомо, що в природі криптокок можна зустріти в різних місцях проживання — від гниючого дерева до посліду. Але вчені виявили, що він настільки ж універсальний і всередині зараженого організму — криптокок здатний змінювати свою форму, щоб безперешкодно переміщатися в організмі після його вдихання.

Вчені з Університету Юти вивчили низку знімків головного мозку та легень, людину заражену патогеном. Вони виявили, що клітини патогену в легенях зараженого були різного розміру та різної форми. Але фото зараженого мозку сильно відрізнялися — клітини були однорідними. Вчені зрозуміли, що вірус здатний пристосовуватися та змінювати форму, щоб проникнути вглиб організму.

Дослідники провели низку експериментів над мишами — їм вводили клітини криптокока більших і менших розмірів, і виявили, що дрібніші клітини патогену, як правило, потрапляли в мозок піддослідних. І це ще не все.

Під час подальших досліджень вчені вивчили дрібніші клітини криптокока та зрозуміли, що фактично вони є чимось новим, а не просто мініатюрними копіями. Передбачається, що зміни у генах криптокока викликані вивільненням фосфату з клітин-господарів під час ураження тканин. Вчені припускають, що саме фосфат є каталізатором зміни форми клітин криптокока.

Жахливо, що ці нові мініатюрні клітини здатні дістатися головного мозку буквально за лічені дні. Втім, вчені з університету Юти налаштовані оптимістично — тепер, знаючи про такі здібності патогену, надалі дослідники зможуть блокувати цей процес, а значить запобігти масштабним пошкодженням тіла.