На Марсі виявили нову структуру
18 мар, 2023 0 КОМЕНТАРІЇВ 283 Переглядів

На Марсі виявили нову структуру

Американські вчені представили нове дослідження, у якому використовували дані спостережень орбітального апарата MRO.

У результаті дослідники виявили неподалік від екватора Марса залишки стародавнього льодовика, під яким може ховатися водяний лід.

У разі підтвердження цих даних це відкриття може мати значні наслідки для майбутніх досліджень Червоної планети людиною, пише Space.

За словами вчених із Інституту SETI й Інституту Марса, вони виявили на поверхні планети недалеко від екватора світлі відкладення, які складаються із сульфатних солей і мають ознаки стародавнього льодовика. За даними вчених, довжина льодовика — 6 км, ширина — 4 км, а висота — 1,7 км.

Планетолог Паскаль Лі пояснює, що виявлена структура не є кригою, — це сольові відкладення, які мають морфологічні характеристики льодовика. Вчені вважають, що сольові відкладення утворилися на вершині льодовика, а сам водяний лід ховається під цим поверхневим утворенням.

За словами Лі, нові дані вказують на те, що лід на поверхні Марса міг з'явитися пізніше, ніж передбачали попередні теорії. Це означає, що, можливо, потрібно переглянути погляди вчених на те, коли Червона планета була заселеною, а також це має важливе значення для подальшого вивчення Марса.

Учені вважають, що такі ознаки льодовика могли утворитися внаслідок вулканічної активності на Марсі. Там, де деякі з вулканічних речовин вступали в реакцію з водою, міг утворитися затверділий шар сульфатних солей. Вулканічний матеріал, імовірно, згодом зазнав ерозії, оголивши шар солі, який сформував відмінні риси, унікальні для льодовиків, вважають учені.

Попередні дослідження показали, що поблизу екватора спостерігалася активність льодовиків, але набагато більш віддаленому минулому. А пізніша льодовикова активність спостерігалася лише у вищих широтах, ближче до полярних регіонів Марса.

За словами Лі, виявлені залишки льодовика є геологічно молодими, і це говорить про те, що крига у відносно недавньому минулому існувала навіть біля екватора і це абсолютно нове відкриття для вчених.

Дослідники вважають, що є шанс виявити водяний лід, з якого можна витягти воду, під шаром сульфатних солей. Якщо водяний лід буде виявлений біля екватора це означатиме, що можна відправляти астронавтів для створення бази в регіон, де умови набагато кращі, ніж у вищих широтах.

За словами Лі, водяний лід, з якого можна видобути воду, може бути на невеликій глибині. Якщо додати до цього не такий холодний клімат, як у полярних регіонах, де поки що планується висадка першої людини, це говорить про те, що дана місцевість може бути кращим рішенням як для астронавтів, так і для роботизованих апаратів.