Вчені виявили сліди першого масового вимирання, про яке не знали
10 май, 2023 0 КОМЕНТАРІЇВ 936 Переглядів

Вчені виявили сліди першого масового вимирання, про яке не знали

Відомо, що з моменту кембрійського вибуху 538,8 мільйона років тому, коли було створено багато відомих сьогодні типів тварин, сталося 5 великих масових вимирань, які суттєво скоротили біорізноманіття малих і великих істот на Землі, пише Science Alert.

Однак тепер дослідники вважають, що знайшли сліди першого масового вимирання на Землі, і воно відбулося раніше, ніж припускали вчені — близько 550 мільйонів років тому в едіакарський період.

Попри те, що в той період океани кишіли кількома знайомими нам видами організмів, наприклад, губками й медузами, більша частина життя під водою все ж здалася б нам чужою сьогодні. По суті, більшість становили м'якотілі тварини, більшість з яких були схожі на застрягле листя рослин. Однак у деяких все ж таки була оболонка.

У новому дослідженні палеобіолог Технологічного інституту Вірджинії Скотта Еванса вони з колегами зібрали та вивчили дані про рідкісні скам'янілості більш м'яких тварин з усього світу, що датуються едіакарським періодом. Результати дослідження свідчать, що раптові зрушення біорізноманіття, виявлені раніше, були не помилками вибірки.

Основна проблема полягає у тому, що м'які частини тіла скам'яніють не так легко, як твердіші та мінералізовані. Раніше дослідники вважали, що відносна відсутність м'якотілих тварин на пізніших стадіях едіакарського періоду є просто результатом невдачі у збереженні. Тепер же дослідники виявили, що ця думка є помилковою, і тому є підтвердження.

Результати дослідження свідчать про загальне збільшення біорізноманіття між ранньою та середньою стадіями едіакарського періоду: Авалоном (575-560 млн років тому) та стадією Білого моря (560-550 млн років тому).